top of page
Search

Zašto je važno vježbati u starijoj dobi u zimskim mjesecima

Updated: Dec 2, 2023




Održavanje fizičke kondicije

Redovito vježbanje pomaže u održavanju snage mišića, fleksibilnosti i ravnoteže. To je ključno za sprječavanje padova i ozljeda, koje su često ozbiljnije u starijoj dobi.


Sprječavanje gubitka gustoće kostiju

Fizička aktivnost, posebno ona koja uključuje opterećenje kostiju poput hodanja ili aerobnih vježbi, može pomoći u sprječavanju gubitka gustoće kostiju i smanjenju rizika od osteoporoze.


Održavanje mobilnosti zglobova

Redovito vježbanje pomaže u održavanju pokretljivosti zglobova, što je ključno za očuvanje funkcionalnosti i sposobnosti obavljanja svakodnevnih aktivnosti.


Poticanje cirkulacije

Fizička aktivnost poboljšava cirkulaciju krvi, što može smanjiti rizik od problema poput hladnih ekstremiteta, grčeva u mišićima i drugih povezanih problema.


Prevencija depresije i anksioznosti

Vježbanje stimulira otpuštanje endorfina, hormona sreće, što može pomoći u smanjenju rizika od depresije i anksioznosti, koji su često izraženiji tijekom zimskih mjeseci.


Jačanje imunološkog sustava

Redovito vježbanje može pridonijeti jačanju imunološkog sustava, čineći tijelo otpornijim na infekcije koje su češće u hladnijim mjesecima.


Socijalna interakcija

Grupne vježbe ili fizikalna terapija pružaju priliku za druženje i socijalnu interakciju, što je važno za mentalno zdravlje starijih osoba, osobito ako su tijekom zimskih mjeseci ograničeni u izlascima zbog vremenskih uvjeta.


Prilagodba vježbi zimskim uvjetima




Važno je prilagoditi vrstu vježbi zimskim uvjetima. Unutarnje vježbe, poput vježbi snage, ravnoteže i istezanja, mogu biti posebno korisne kada su vanjski uvjeti nepovoljni.


Uzimajući u obzir sve ove faktore, starije osobe bi trebale nastojati održavati aktivni način života tijekom cijele godine, uključujući i zimske mjesece, prilagođavajući vježbe svojim sposobnostima i okolnostima. Fizikalna terapija može biti posebno korisna jer stručnjaci mogu prilagoditi vježbe pojedincu, uzimajući u obzir njihove specifične potrebe i ograničenja.


Za personalizirani program fizikalne terapije, kontaktirajte nas ovdje.

40 views

Comments


bottom of page